تبلیغات

از درج هرگونه تبلیغات و مطالب هرز معذوریم

راه‌های طبیعی برای بهبود حافظه

راه های طبیعی برای بهبود حافظه

راه های طبیعی برای بهبود حافظهاختصاصی «تک چیز باتو»؛ استراتژی های بسیاری وجود دارد که می تواند حافظه شما را به طور طبیعی بهبود بخشد و در پیری، شما را در برابر کاهش حافظه و فراموشی محافظت کند. در حالی که بسته های بسیاری به عنوان تقویت کننده حافظه در بازار عرضه می شوند، تنها چند محصول و روش طبیعی برای بهبود حافظه در مطالعات علمی پیدا شده است. برای جلوگیری از خطر بروز ابتلا به بیماری های آلزایمر و زوال عقل، رفتارهای تقویت کننده ای با رویکردهای طبیعی به شما می آموزیم تا حافظه خود را تقویت کنید.

راه های طبیعی برای بهبود حافظه

تا کنون پشتیبانی علمی برای این ادعا که هر درمان می توانید حافظه را بهبود بخشد محدود است. در اینجا نگاهی به چند مواد طبیعی می اندازیم؛

۱) آنتی اکسیدان ها

رژیم های غذایی با میزان چشمگیری از آنتی اکسیدان ها ممکن است به حفظ سلول های مغزی از آسیب های مرتبط با پیری کمک کند. از آنجایی که مطالعات انجام شده بر روی اثرات بهداشتی مکمل های آنتی اکسیدان نتایج متفاوتی را به دست آورده اند، بسیاری از متخصصان پزشکی توصیه می کنند، غذاهای غنی از آنتی اکسیدان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

راه های طبیعی برای بهبود حافظه

۲) اسیدهای چرب امگا ۳

طبق بررسی تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، اسیدهای چرب امگا ۳ (یک نوع چربی سالم و اثرات ضد التهابی) ممکن است به کاهش سرعت اختلال شناختی در افراد مسن کمک کند. به طور طبیعی امگا ۳ به طور گسترده در غذاهایی مثل ماهی، آجیل و بذر کتان یافت می شود.

۳) گیاهان

با وجود اینکه تحقیقات کمی درباره اثر استفاده از گیاهان در حفظ سلامت مغز وجود دارد، برخی تحقیقات نشان می دهد که گیاه جینکوبوبا (کهن دار) و گیاه جین سنگ ممکن است به بهبود حافظه در افراد میانسال کمک کند. همچنین در تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، محققان «شواهد متناقض و غافلگیرانه» از مزایای تقویت حافظه جینجو یا کهن دار برای افراد مبتلا به اختلال شناختی یا زوال عقل پیدا کردند.

راه های طبیعی برای بهبود حافظه

راه های بیشتری برای بهبود حافظه

همراه با رژیم غذایی سالم، این اقدامات در حفظ سلامت مغز و بهبود حافظه شما ضروری است؛

• ورزش منظم، به ویژه ورزش قلبی عروقی
• حفظ ارتباطات اجتماعی
• مدیریت استرس (از طریق تکنیک های بدن و ذهن مانند یوگا و تنفس عمیق)
• انجام فعالیت هایی که ذهن را به چالش می کشند (مانند انجام یک پازل جدول کلمات متقاطع و یا یادگیری برای پخش یک ساز موسیقی)
• شواهد جدیدی وجود دارد که تمرین مراقبه و مدیتیشن ممکن است به بهبود حافظه شما کمک کند. با این حال، باید تحقیقات بیشتری در این مورد صورت بگیرد.

استفاده از داروهای طبیعی برای بهبود حافظه

از آنجا که از دست دادن حافظه ممکن است به سایر شرایط سلامتی مرتبط باشد، اگر شما نگرانی های در مورد وضعیت خود دارید، حتما با پزشک خود مشورت کنید. خود درمانی بیماری و اجتناب و یا تأخیر در مراقبت های مناسب شاید عواقب جدی و خطرناکی به همراه داشته باشد.

همچنین به یاد داشته باشید از آنجایی که داروها و مکمل های گیاهی برای ایمنی دقیق آزمایش نشده اند و با توجه به این که مکمل های غذایی عمدتا غیرمجاز هستند و محتوای برخی از محصولات ممکن است با آنچه در برچسب محصول مشخص شده متفاوت باشد؛ حتی الامکان از مصرف داروهای مختلف بدون تجویز پزشک خودداری فرمایید.